måndag 13 juli 2009

Semester!

Lyckligt och väl tillbaka från Namibia; nu börjar min semester. Jag lyckades klara mig en hel vecka i Namibia utan att köpa något, trots alla vackra hantverksgrejor och kläder. Jag fick dock köpa några små presenter till familjen och det var ju kul det också. Men visst var det frestande! Min tröst är att vi precis påbörjat ett projekt som varar i tre år så det bli fler tillfällen att köpa något fint till mig själv, efter köpstoppet.

Idag packar jag för fullt för snart går resan till Bohuslän. Äntligen! För en stund sedan gjorde jag faktiskt ett inköp! När jag skulle packa ner sängkläder upptäckte jag att vi sedan förra året slitit ut inte mindre än tre lakan! Vi brukar se till att det finns ett extra lakan till alla i familjen men nu fanns det bara två. Eftersom jag normalt tvättar sängkläder två och två (det är vad som ryms i maskinen och på klädstrecket) så har jag inte tänkt på att det saknas tre stycken. Nå, nu uppstod en akut kris som jag faktiskt löste med ett inköp. Vanliga vita lakan känns inte som en "pryl till mig själv" så det kändes faktiskt OK. Dessutom körde jag till Coop och la ut en förmögenhet på svanen-märkta lakan.

Nu tar bloggen också semester, i ungefär en månad. Ha en skön sommar!

1 kommentar: