tisdag 22 december 2009

Dubbla bon

Nu har jag handlat för mitt presentkort jag fick av kollegorna. Det blev en jättegosig morgonrock! Varje gång jag tar på mig den så känns det som om jag hade svept in mig i en moln! Inte ett regndito utan snarare ett ulligt sommarmoln. Underbart!

Jag har berättat tidigare att maken och jag har fattat beslutet att leva var för sig ett tag. Det var inget roligt beslut men nödvändigt just då. Det har haft det goda med sig att vi kommit till insikt om att vi saknar varandra och inte är redo att ge upp vårt förhållande. För att inte hamna i samma sits en gång till ska vi nu prova att bo ihop igen på deltid och att regelbundet träffa ett proffs som kan hjälpa oss att få en bättre kommunikation sinsemellan. Det känns bra att ha kommit dithän och det medför att vi kommer att fira jul tillsammans och förhoppningsvis ha en riktigt god sådan! Barnen är glada och tindrar som barn ska så här års, och tomten är förhoppningsvis också nöjd! Hurra!

Rent praktiskt innebär detta att jag kommer att ha dubbla boenden, i alla fall ett tag framöver. Tidigare bodde jag två nätter i veckan i lägenheten och packade då en övernattningsväska varje gång som jag bar fram och tillbaka. Nu kommer jag att tillbringa mer tid i lägenheten den närmsta tiden, vilket gör att det förfarandet blir lite bökigt. Funderar nu på vad som är mest praktiskt. Ska jag fortsätta som innan, fast med en större väska? Eller ska jag göra det ”på andra hållet”, dvs. ha basen i lägenheten och packa en väska när jag ska till huset? Eller ska jag ha två likvärdiga boenden, med kläder på båda ställena och också tvätta på båda ställena? Tål att tänka på. Jag får väl testa mig fram och se vad som känns bäst och vad som funkar bäst rent praktiskt.

För att återgå till morgonrocken så kan man ju undra vad jag skulle med en sådan till. Jag hade ju redan en mysig fleece-rock. Jo, saken är den att morgonrocken tog en sådan väldig plats i övernattningsväskan. Morgontofflorna kan man kånka omkring på, de tar inte så stor plats och väger just ingenting. Men en hellång fleece-rock är stor som ett hus, även i ihoprullat skick. Den fick alltså inte följa med till lägenheten. Och utan en riktigt mullig morgonrock kan man ju inte leva!

2 kommentarer:

  1. Hej igen,
    Det låter ju fantastiskt bra - lite så man hoppas att det kan bli. Hoppas julen blir bra, att barnen fortsätter tindra och att du får många vettiga/ovettiga julklappar! Hur har du själv gjort med julklappsinköpen?
    Krama storfamiljen från mig
    God jul och gott nytt år!
    Loppan

    SvaraRadera
  2. Hej Lopp!
    Julen blev bra och barnen tindrade! Hoppas det var likadant hos er! Jag återkommer till julklappsinköpen på bloggen.
    Tack för alla uppmuntrande tillrop!
    Kram Johanna

    SvaraRadera