tisdag 10 november 2009

Flyttlass

Maken och jag har tyvärr fattat det nödvändiga beslutet att ta en paus från vår relation och separera på prov ett tag. Av hänsyn till min familj kommer jag inte att gå närmare in på detta här utan nöja mig med att kommentera saken ur ett köpstoppsperspektiv. Det kan komma att innebära att jag framstår som helt känslolös. Naturligtvis är detta ledsamt för alla parter, även för mig. Jag tar dock risken att framstå som ett monster, jag vill inte hänga ut maken eller barnen på en blogg till allas beskådande.

Rent praktiskt innebär det att jag kommer att bo i min lägenhet på heltid ett tag framöver. Ett heltidsboende kan, i jämförelse med ett deltidsdito, innebära ökade krav på bekvämlighet, vilket i sin tur kan innebära behov av fler inköp. Jag har bara hunnit vara heltidsboende i lägenheten ett par dagar och kan konstatera att det största problemet egentligen är förvaring. Heltidsboende kräver helt enkelt mycket mer attiraljer än ett par nätters övernattning i veckan. Här blir det alltså nya utmaningar; att förvara saker på ett smart sätt förstås men kanske först och främst att försöka använda mindre grejor i min vardag! Mindre kläder, mindre husgeråd osv. För att inte tala om att jag hela tiden måste rensa och plocka undan, annars drunknar jag! Barnen kommer förstås att hälsa på mig i lägenheten och i alla fall den minste kommer att sova över på helgerna, vilket ökar på röran, men det känns naturligtvis inte viktigt i sammanhanget. Ju mer jag får vara med barnen, desto bättre! Jag får väl åka till Myrorna igen och spana efter någon mer byrå.

2 kommentarer:

  1. Hej Johanna,
    Tänker på dig mycket och följer din blogg hela tiden. Hoppas allt löser sig till det bästa för dig och resten av familjen
    Kram Lopp

    SvaraRadera
  2. Det är också av kärlek man kan göra "onda" saker. Tänk på det! Kram Lus

    SvaraRadera