tisdag 24 november 2009

Nätbrist

En sak som jag verkligen saknar i min lägenhet är internet! Det finns helt enkelt inte vilken känns som rena stenåldern. Först tänkte jag att det var onödigt, jag har ju tillgång till internet hela dagarna på jobbet och om det krisar när jag är ledig kan jag cykla bort till biblioteket. Men jag har upptäckt att jag saknar det där slösurfandet. Ni vet när man bara sitter och leker lite, kollar mejlen, lyssnar på en favoritlåt på Spotify, kollar en kul grej på Youtube, googlar på något man vill veta mer om. Inte nödvändigt alls men trevligt! Dessutom går detta internet-vacuum ut över mitt bloggande som nu sker mer sällan än innan. Det blir väl till att skaffa ett mobilt bredband eller vad det heter. Nästa vecka är det årsmöte i min bostadsrättsförening, jag ska gå dit först och fråga om det möjligtvis är någon gemensam internetlösning på gång, annars får jag väl kavla upp armarna och fixa det. Bra kvinna reder sig själv, liksom (men hur sjutton vet man vad man ska ha?). Nyttigt för mig som i nästan 20 år haft en helpdesk därhemma i form av maken. Dags att bli vuxen?

Just nu befinner jag mig på tjänstresa/semester i Stockholm. Möte om internationella kommunala partnerskap hela dagen igår och idag är jag kompledig. Ska träffa olika kollegor/goda vänner för en fika och sedan på middag ikväll. Det ska bli trevligt! Det är trevliga människor från andra städer än Malmö som först har varit kollegor i internationella projekt och med tiden blivit goda vänner. (Jag har en hemsk känsla av att jag är en patetisk figur, jag umgås nästan bara med folk som jag träffat i jobbet.) Det blir nog både jobbsnack och en hel del skitsnackande skulle jag gissa. Jag älskar att träffa folk på det viset; ute på stan, på fik eller restaurang. Ingen har behövt fixa mat, ingen ska diska (ingen av oss alltså). Man bara sitter och hänger och snackar och tittar på folk, underbart! Jag börjar tro att det är det som är meningen med livet; att hänga med sina vänner!

1 kommentar:

  1. Ja, det är verkligen ett problem att du inte har internet. Min mobilräkning har skjutit i höjden sen du blev med etta. Nåja, det blir väl jag som tar dig i handen o går med dig till affären o köper en dongel. (Nej, ingen dong!) Dongel är ett civiliserat och normalt ord - ett nytt du måste lära dig.

    Hur som helst så glädjer det mig att se dig i farten igen. Men som sagt, det är ju attan att du måste ta dig till Stockholm för att blogga!

    Hoppas tiden i stan varit givande.

    SvaraRadera