fredag 17 april 2009

Köpimpulser

Nu när våren har kommit igång på allvar känner jag en stark längtan efter nya vår- och sommar kläder. Någon fin klänning, ett par nya sandaler, kanske en ny fräsch baddräkt...Igår kom jag dessutom på att jag inte har någon vår- och sommarjacka. Den gamla har gått sönder och jag klarar inte att laga den, dessutom är den egentligen för varm för att vara en bra sommarjacka. Vad gör man då om man har köpstopp? Tja, efter de första trevande försöken att intala sig att sommarjackor egentligen är förbrukningsartiklar och borde vara tillåtna, så får man ge upp och gilla läget. Jag har ju faktiskt flera koftor att dra på när jag har klänning och några hood-tröjor jag kan ha till jeans och t-shirt. Blir det ruggigare så kan jag använda den fina regnjackan från Didrikssons som jag köpte förra sommaren och som mer ser ut som en sportjacka än en regnjacka. Problem solved!
När det gäller klänningar och sandaler så har jag faktiskt redan en hel del i garderoben. En del av klänningarna kan jag inte ha eftersom de blivit för små. Andra har aldrig passat, jag har bara köpt dem i ett anfall av optimism när det gäller min framtida kroppsbyggnad. Eftersom jag i samband med köpstoppet också försöker ta itu med mina matvanor och därmed gå ner i vikt så kan jag ju hoppas att jag faktiskt kan hitta "nya" kläder i min egen garderob. Det kan bli en spännande klädsommar!

1 kommentar:

  1. Hm. Om du har ett par jeans som slits sönder pga cykelsadeln pga att du väljer cykel framför bil o buss till jobbet... får du då köpa nya/begagnade? Eller kommer du till jobbet i dina kashmirbrallor istället då? Om du joggar sönder dina joggingskor, eftersom du bytt ut tidningsläsande mot joggingturer... får du köpa nya då? Begagnade är ju som bekant inte sååå bra...

    Smink då? Om maskaran tar slut. Får du köpa ny? Eller sminkar du dig "klar" så när som på maskaran? Eller låter du bli sminket helt o hållet? Eller låter du "barnen" använda resten av sminket? Hmmm....

    SvaraRadera