måndag 13 april 2009

Nu börjas det!

Jaha, då är det alltså dags. Prylfria året börjar NU! Ja ,egentligen inte förrän imorgon, men jag tjuvstartar lite. Tänkte ändå inte shoppa något ikväll :-)
Det är med en känsla av nyfikenhet som jag börjar mitt prylfria år. Kommer jag att klara det? Hur svårt kommer det egentligen att bli? Kommer mitt liv att förändras, kommer JAG att förändras och i så fall hur? En av orsakerna att jag ger mig in i detta är att jag har börjat tycka sämre och sämre om den person jag har blivit. Jag som alltid sett mig själv som en ganska djup och tänkande person; engagerad och solidarisk, har tvingats inse att jag blivit ganska lat och ytlig på senare år. Jag har köpt en massa dumheter som jag inte behöver och läst en massa skräptidningar. Ätit snacks och godis i stora mängder och blivit överviktig, trots en diabetesrisk hängande över mitt huvud. Vad är det för hål jag försöker fylla? Dags att göra något drastiskt! Kanske kan detta projekt hjälpa mig att hitta min kärna, att leva mitt liv som jag tycker att det bör levas? Jag hoppas att det i alla fall ska starta en mängd tankar i mitt huvud som kan hjälpa till på vägen och också att det uppstår intressanta diskussioner med människor omkring mig.
Jag är inte först, andra har gått före mig och inspirerat, som t.ex Anki(www.notbuying.blogspot.com). Tack för det!

2 kommentarer:

  1. Hej! Grattis till ditt första steg, detta nya år, mot ditt nya jag. För min del kommer jag att följa dig på nära håll. Möten på Skomakaregatan är slut => Medhavd dryck i parken eller i VH gäller numer! Jag finns som stöd o jag kan sladdra om det som står i alla tidningar! Av hela mitt hjärta: Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jättecoolt! Jag har läst om någon (troligen hon Anki som du hänvisar till) som har levt köpfri, och undrat några gånger om jag skulle klara det (och var gränsen går till att verkligen behöva något). Har dock inte tagit steget att testa. Men det skadar inte att tänka igenom vad man gör och varför! Tänkte i alla fall heja på dig!

    SvaraRadera